Nu Àr Coopbutiken klar efter ombyggnationen. 150 kvadratmeter dÄligt utnyttjad yta i ena hörnet har byggts bort med hjÀlp av tvÄ nya vÀggar.
â Vi har fĂ„tt det till oss frĂ„n kunderna att butiken varit tom och att det sett trĂ„kigt ut, sĂ€ger nya butikschefen Ellen Svensson.
Samtidigt som outnyttjad yta Àr borta har huvudgÄngen gjorts bredare, för att göra det luftigare och mer överskÄdligt för kunderna.
â Vi har gjort en mer modern och renodlad Coopbutik, varor har flyttats om för att fĂ„ det mer logiskt och det Ă€r mer vĂ€lfyllt pĂ„ hyllorna. Det har vi ocksĂ„ fĂ„tt klagomĂ„l pĂ„ tidigare, tillĂ€gger Ellen Svensson.
Ăr det hĂ€r lösningen nu?
â Ja, jag hoppas att kunderna ska kĂ€nna att det Ă€r en mer inspirerande butik att handla i. MĂ„let Ă€r att vinna tillbaka kunderna och att de inser att butiken Ă€r en extremt viktig del i att vi ska ha ett levande centrum.
Om ni tappat kunder under en tid, varför har ÄtgÀrden dröjt?
â Det Ă€r en relativt ny ledning, som sett pĂ„ det med lite nya ögon och som Ă€r mĂ„n om att det ska bli bra nu. Vi Ă€r vĂ€ldigt taggade allihop, sĂ€ger Ellen Svensson, som Ă€ven jobbat hĂ„rt med att bygga en bĂ€ttre teamkĂ€nsla bland personalen.
Samtidigt har öppettiderna minskats mellan en och fyra timmar beroende pÄ dag i syfte att öka servicen.
â Vi har mĂ€rkt att kundflödet Ă€r litet kvĂ€llar och helger, sĂ„ genom att anpassa öppethĂ„llandet fĂ„r vi mer personal pĂ„ golvet som kan serva kunderna bĂ€ttre nĂ€r de Ă€r hĂ€r, förklarar Ellen Svensson.